Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Lugn i mina öron

Av Jessica - 15 februari 2012 12:13

Idag underbart väder ute. Alla barnen verkar friska o pigga. Inga mer spyor - än så länge..... vi håller tummarna. Har skickat ut barnen, för att sprida sina virusar där ute istället. Så nu är det tyst i mina öron en stund. Skönt! Älskar mina små killar mer än nåt annat i universum, men oj vad de kan låta ibland.


Jag är nog en snäll mamma, eller man kan se det som en dålig mamma, beroende på vilken synvinkel man har. Jag är inte så duktig på att se till att barnen är ute. Här är det inget "tvång" på att man måste vara ute varje dag. Själv är jag en liten inneråtta, och har full förståelse för om grabbarna vill greja inne. Mina 2 stora killar är duktiga på att vara ute när de är på fritids. Är det ok väder, så är det alltid ute när jag kommer och hämtar dem. Ända sen Axel började nollan, så vet man vart man hittar honom - på fotbollsplanen. Även Oscar brukar man finna där.... Även om de flesta andra barnen är inne, brukar de vara ute tillsammans med några av sina kompisar och sparka boll. De verkar aldrig tröttna på den sysselsättningen. Denna vetskapen gör att jag med gott samvete tycker det är ok att de blir små inneråttor när de är hemma hos mig.


Jag älskar att vara ute, om jag har något att göra, men inte bara var ute för att vara ute. Så jag satte fart på killarna, genom att ge dem varsin sopsäck och så gick vi till en "ny" backe, som ligger 50 meter från huset. Där gick det perfekt att åka på sopsäck. Så jag var med dem en stund, sedan gick jag in och grejade lite, dvs. drack mitt kaffe och läste GP!! Nu har de varit ute i över 1 timma, så när de kommer in lär de vara blöta och gulligt rosiga om kinderna. Förmodligen har de också gjort av med en del energi, och därmed kanske ljudvolymen är lite sänkt någon timme i alla fall.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards