Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Jag har givit upp

Av Jessica - 15 februari 2012 14:24

Alltså, hur svårt kan det vara??? Helt hopplöst att hitta BRA frisör i denna stad.... jag blir galen. Betala massa pengar till folk som utger sig för att vara frisörer, och så kan de inte klippa.... Daaaa!


Denna gången sökte jag frisör med goda vitsord. Hittade en på Hisingen som hade jättebra omdömen, så jag tänkte att vi testar. 3 killar som behövde klippas. Oscar var ju sjuk, så han fick inte följa med. Peter blev fin i nacken, men luggen klipptes rakt av!! Såg inte snyggt ut, trots att jag bad honom tagga den lite. Axel klipptes som en tjej!!! En rund frisyr, där längden behölls på överhåret trots att jag flera gånger sa att han skulle korta och tunna ut. Fast då hävdade frisören att det passar inte hans ansikte.... Axel sa sig vara nöjd och då fick det ju vara.


Väl hemma var det bara fram med saxen, tagga till Peters lugg, och tunna ut Axels hår, massor, nu ser det bättre ut, men inte bra..... suck! Ringde o avbokade Oscars kommande klipptid. Oscar ville ha mohikanfrisyr. När killarna var små klippte jag dem alltid, men nu när de är äldre och har fler önskemål och krav tycker jag det har varit för svårt för mig. Men tänkte att det är väl bara att klippa Oscar själv i alla fall.


Han hade så gräsligt långt hår nu, så innan vi kunde plocka fram trimmern, var jag tvungen att klippa av allt håret med ca. 5 cm. Det gjorde vi igår kväll. Idag fick vi sedan fram trimmern och fixade till den önskade Mohikanfrisyren. Så här blev det, ett före och ett efterfoto.


 


 


Fattar inte att det inte finns bra frisörer i den här stan. Blir väl till att i fortsättningen ta barnen till Collage i Ulricehamn, där Nettan & Malin är det bästa frisörerna som finns. Har ALDRIG gått där ifrån ens lite missbelåten. Varken för min egen del, eller när det gäller barnens klippningar.


Jag tycker det är lite roligt att klippa, men jag kan ju inte. Barnen är så gamla så de skall inte behöva se konstiga ut i håret, därför tycker jag att någon som KAN ska göra det. Men jag har givit upp frisörer i denna stad...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards