Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Jessica - 8 mars 2012 21:29

Senaste böckerna som jag läst:


 


Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk, är ett relationsdrama. Om ni inte förstått det, så kan jag berätta att jag gillar relationsdrama.


Bara vanligt vatten av Kajsa Ingermarsson. Gillar Kajsa Ingemarsson, i denna boken skriver hon dessutom 2 böcker... boken handlar om en författare och man får även ta del av den bok som författaren skriver. Otroligt att skriva 2 böcker, att hålla ordning på 2 historier och komma på intressanta utvecklingar...

Av Jessica - 8 mars 2012 19:38

För några dagar sedan fick jag en kommentar här på bloggen från en läsare som heter Magdalena. Hon hade av en slump hamnat på min blogg och börjat läsa. Häftigt att någon man inte känner, blir så berörd av det man skriver, så de känner att de behöver skriva feedback till mig!


Magdalena har en egen blogg: www.alldelesunderbar.bloggagratis.se


Magdalena skrev till mig, att läsa mina inlägg om min utmattningsdepression, var precis som att läsa om sig själv. Konstig känsla att läsa något en helt främmande person har skrivit, och det är som en kopia av sig själv.


Också häftig känsla, att människor som jag inte känner läser min blogg! Trodde att det mest var mina stackars vänner, som plågade sig igenom mina inlägg. Att det var de som tog del av min vardag, mina tankar - ja mitt liv helt enkelt. Häftigt att man kan dela det med andra än de man känner.


Att det jag upplever som "grå vardag" ändå kan locka andra människor att vilja läsa. Det är häftigt!!

Ovido - Quiz & Flashcards