Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Jessica - 20 mars 2012 19:48

Att vara förälder - vilket oändligt ansvar! Man tappar nästan andan när man tänker på allt vad det innebär att vara förälder.


Finns väl inte en enda känsla som man inte känner under sitt föräldraskap: glädje, ilska, lycka, oro, nervositet, pirrighet, sorg, värme etc, etc, etc. Listan över alla känslor som föräldraskapet frambringar är evighetslång.


Denna veckan har jag inte barnen, men jag är ändå ALLTID mamma. Så idag var min praktiska uppgift att direkt när jag kom hem från jobbet, brygga 2 kannor kaffe, för att sedan leverera fika-korg till Oscars fotbollsträning. Dessutom har jag under kvällen återanmält Peter till simskolan.


När det gäller känslolivet är jag ständigt mamma, och jag är alltid med mina killar i tankarna.


Åren går så gräsligt fort, och det händer sååå mycket.... Gäller verkligen att försöka fånga dagen! För tiden som är nu kommer aldrig tillbaka!


Här kommer därför ett foto från "förr". En tid då det inte var tungt att bära sina barn. Då man fick små, korta, mulliga bebisarmar halvägs runt halsen när man kramades. Då man kunde lukta på sin underbart doftande bebis!!!..


 

Ovido - Quiz & Flashcards