Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Jessica - 26 mars 2012 20:51

Visst är barnen fantastiska, kan man annat än älska dem av hela sitt hjärta!


Såg idag fram emot en lugn kväll här hemma. Axel har fram till nu tränat inomhus på måndagskvällar, men nu är det slut med inomhusträningen. Så idag var vi lediga!!! Underbart.


Axel mår dock inte riktigt bra. Ringde till mig i morse och undrade om han skulle gå till skolan. Han hade så ont i sidan... Stressad mamma, svarar att han får fråga sin pappa, som han ju var hos, men att han fick väl gå och så fick de i så fall ringa mig från skolan om han inte orkade. Ingen ringde, men han är påverkad.... Vet inte vad det är. Han har inte gjort något annorlunda och han har inte fått någon smäll. Ikväll har vi smort med Voltaren-gel, då jag ändå tror att det är något muskulärt. Han brukar inte gnälla, men ikväll har det varit "gnälligt" och till och med svårt att somna. Han har inte riktigt kunnat ligga stilla och komma till ro.... Ogillar när han inte mår bra.


I morgon skulle då båda de stora killarna träna samtidigt, fast på olika ställen. Det löser sig alltid, men efter idag har jag och Axel kommit överens om att han inte bör träna i morgon. Till och med han tyckte det var ok, då har han ont!


Ser ändå fram emot morgondagen, då vi också har mindre stress än vanligt, eftersom Oscars trumpetspel är inställt i morgon.


När vi ikväll gick igenom deras skolväskor med läxor och papper, så hittar jag ett medd. från skolsköterskan. Oscar ska få spruta på onsdag em!!! Underbart att få hem den lappen så kort innan, blir till att försöka stuva om i tidboken på jobbet. Undrade om han hade "glömt" lappen för att slippa få spruta. Men inte då "jag vill ha spruta". Sen tyckte han själv att jag kunde väl lika gärna ge honom den, och det kan ju även jag tycka.....


Ja, ja.... alla barnen i säng och sover. Nu ska jag betala räkningar och sedan slå in en liten present till Peter. I morgon är det ju HANS dag!! 6 år!!

Ovido - Quiz & Flashcards