Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Jessica - 22 mars 2012 20:52

Läste en artikel i tidningen för några dagar sedan. Den handlade om en man som haft en djup depression. Han berättade att det tog 8 år för honom att komma tillbaka. Det mesta som stod kände jag igen mig i. Det som jag dock kände var mest sant, var att trots att man mår mycket bättre, så måste man tvinga sig till att motionera och att träffa människor! Så sant, så sant!!


Jag har alltid sett mig själv som en social person, som gillar att umgås med människor. Redan när jag började gå in i min utmattningsdepression (fast jag då inte märkte det) och hela tiden sedan dess, så har det varit oerhört jobbigt att umgås med människor. Både med nära, kära vänner och självklart med nya bekantskaper.


Kanske gör det sitt till att jag träffar männsikor hela dagarna, och skall ge av mig själv. Då finns inte orken kvar för personliga relationer, när jag är ledig.....


Ikväll fick jag ett sms från en kär vän, som undrade om jag inte skulle följa med ut på AW i morgon... men jag tackade nej.... Känner direkt hur trött jag blir. Fast jag vill inte vara såhär. Jag vill umgås med människor. Fast än känns allt umgänge som en allt för stor ansträngning, trots att jag vet att jag har trevligt om jag tar mig iväg. Känns idag inte som en liten tröskel som jag behöver ta mig över för att komma iväg, utan snarare som ett högt berg...


Hoppas berget ska minska i höjd. Kände nu ikväll att mitt nästa mål behöver bli att finna lite "jävlar anamma" och börja vara social igen. Jag ska jobba på det!


Tack kära Käthe för att du frågar mig! Och för att du fortsätter fråga, trots att jag är tråkig och inte följer med..... jag ska verkligen jobba på bättring - för jag vill!!

Av Jessica - 22 mars 2012 18:56

Har vårkänslorna kommit? Har förstått att det idag varit "jättevarmt" och skönt ute!.... Så gott som alla som kommit till oss idag, har delat med sig till oss och berättat om hur skönt det är ute....Inte har jag kännt det! Fast visst har jag sett genom mitt fönster att det varit soligt hela dagen.


Såna här dagar önskar jag att jag hade ett jobb där jag fick möjlighet att vara ute lite mer. Har helt missat det sköna vädret, men det verkar ju lovande på väderleksrapporter, det kommer bestå under helgen! För hur ofta är det inte så, att det är fint när man jobbar och sedan när man väl är ledig så är det sämre...


Fast jag fick nog lite vårkänsla ändå. På vägen hem, stannade jag nämligen till och tvättade bilen. Alltid trevligt att ha en ren bil att köra omkring i. Känns ju så tröstlöst när man tvättar och sedan är bilen precis lika svart av salt när man är hemma igen... Samt det här att tvätta och få en fin bil - som man sedan inte kommer in i för att dörrarna har frusit fast...... men den är ju fin att titta på...


Nu är det mörkt utanför fönstret igen. Längtar till helgen, då även jag kan få ta del av solljuset och värmen!



Ovido - Quiz & Flashcards