Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Tvinga sig

Av Jessica - 22 mars 2012 20:52

Läste en artikel i tidningen för några dagar sedan. Den handlade om en man som haft en djup depression. Han berättade att det tog 8 år för honom att komma tillbaka. Det mesta som stod kände jag igen mig i. Det som jag dock kände var mest sant, var att trots att man mår mycket bättre, så måste man tvinga sig till att motionera och att träffa människor! Så sant, så sant!!


Jag har alltid sett mig själv som en social person, som gillar att umgås med människor. Redan när jag började gå in i min utmattningsdepression (fast jag då inte märkte det) och hela tiden sedan dess, så har det varit oerhört jobbigt att umgås med människor. Både med nära, kära vänner och självklart med nya bekantskaper.


Kanske gör det sitt till att jag träffar männsikor hela dagarna, och skall ge av mig själv. Då finns inte orken kvar för personliga relationer, när jag är ledig.....


Ikväll fick jag ett sms från en kär vän, som undrade om jag inte skulle följa med ut på AW i morgon... men jag tackade nej.... Känner direkt hur trött jag blir. Fast jag vill inte vara såhär. Jag vill umgås med människor. Fast än känns allt umgänge som en allt för stor ansträngning, trots att jag vet att jag har trevligt om jag tar mig iväg. Känns idag inte som en liten tröskel som jag behöver ta mig över för att komma iväg, utan snarare som ett högt berg...


Hoppas berget ska minska i höjd. Kände nu ikväll att mitt nästa mål behöver bli att finna lite "jävlar anamma" och börja vara social igen. Jag ska jobba på det!


Tack kära Käthe för att du frågar mig! Och för att du fortsätter fråga, trots att jag är tråkig och inte följer med..... jag ska verkligen jobba på bättring - för jag vill!!

 
 
Ingen bild

Fia

11 juni 2012 11:30

Inte för att man unnar någon att känna så som du gör och har gjort - men för en gångs skull kände jag mig inte ensammast i världen och att det verkligen är någons som med erfarenhet har satt sig ner och försökt att förklaras hur allt känns... Lider av utmattningsdep. sen ett år tillbaka men pågått under lång lång tid å det är så jävla svårt att hitta vägen tillbaka... trodde jag va på väg men ett stort bakslag har nu kommit... tack för att du delar med dig

kram fia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards