Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Jessica - 21 mars 2012 21:57

Att känna känslor är inte självklart! För de flesta kanske det är självklart att man känner. Men för oss alla som varit djupt deprimerade är det inte så. Att ha varit djupt deprimerad innebär att man inte känner något. Man orkar inte ens vara ledsen..... att vara deprimerad innebär inte att vara ledsen, för att vara ledsen är att känna något. Att vara djupt deprimerad innebär att inte känna något.


Hela ens liv är bara MÖRKT och SVART. Man är helt blank, både utvändigt och invändigt. Går inte att förklara, och antagligen inte att förstå, för den som aldrig varit där.....


Idag när jag kom hem från jobbet, kände jag underbara känslor! Kände mig avslappnad, dagens arbete var utfört. Kände mig hoppfull, då det var ljust ute och näst intill ljummet i luften. Kände dofter, som påminner om att våren är i antågande. Såg mina 3 krokusar som snart slår ut, och kände lycka. Kändes bara underbart gott att vara hemma i mitt älskade hem och i min lilla trädgård.


Blir så glad av att kunna känna positiva känslor. Är nästan så att jag "sparar" på dem. Har helt enkelt också blivit mycket bättre på att uppmärksamma vad jag känner. Något som min depression lärde mig!

Ovido - Quiz & Flashcards