Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Jessica - 13 mars 2012 18:57

Hur reagerar ens 8 1/2 åring på denna fråga, när den kommer från en okänd människa??.... Ja självklart tror och hoppas man att ens barn förstått att man INTE på några villkor får följa med främmande människor...


Varje tisdag eftermiddag är mina killars fritids nere på fotbollsplanen som ligger i nära anslutning till skolan. När jag idag kommer stressandes dit för att hämta, möts jag av en lite chockad personal, som berättar att min son och 2 av hans klasskamrater var påväg att följa med några okända ungdomar!!!...


Hon hade själv inte upptäckt detta, utan det var en av de andra fritidsledarna som upptäckt detta och sagt till barnen. Hur ska man reagera som förälder?? Få panik? Bli arg? Bli rädd?... känslorna kan vara många.


Själv var jag väl dels så stressad att jag inte orkade reagera, samt att jag inte riktigt kunde tro det... Man vill ju tro gott om sina barn. Tog självklart ett snack med sonen om detta. Han sa att de inte skulle följa med, utan att ungdomarna skulle gå och fixa glass och komma tillbaka med?! Vet inte riktigt vad jag ska tro om det. Ska bli intressant att höra vad de andra barnen har sagt till sina föräldrar. Frågade Oscar om han hade tänkt följa med: "självklart inte mamma". Frågar då om han tror att de andra 2 killarna skulle följa med, och får till svar: "mamma, inte ens x och x är så dumma!"


Med dessa svaren känns det ändå ok. Fortsätter att tro på min älskade son och hans förnuft och insikt. Samt är tacksam för våra fritidsledare som är uppmärksamma, trots att de har allt för många barn att ta hand om.

Ovido - Quiz & Flashcards