Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Jessica - 10 mars 2012 15:34

Idag har mina killar spenderat några timmar ihop med morbror och moster. I julklapp gav de barnen lite "upplevelser" eller rättare sagt, tid tillsammans! Brorsan frågade vad barnen önskade sig, och jag tyckte barnen redan hade allt för mycket saker, att de istället kunde ge dem "presentkort" på saker de kunde göra tillsammans. Förslaget föll i god jord, och idag har barnen nyttjat den 1:a av sina 5 saker.


Så idag var det bowling som stod på schemat. Brorsan har lagt upp lite roliga foton, och en "segerdans" hmmmmm, på facebook. Ser ut som de hade en mysig stund tillsammans.


Mina killar älskar sin morbror, när de var riktigt små bodde brorsan utomlands och var bara hemma på visit några få gånger varje år. Killarna älskade när de fick träffa honom, de klängde och klättrade på honom så fort han visade sig. Jag kommer ihåg att Oscar till en början var lite reserverad, tyckte det var lite läskigt när morbror busade, men gillade att han busade med storebror.


Morbror och moster lever ju i samma stad som vi, men de lever ju ett helt annat liv än vi. Inga barn och båda jobbar mer än heltid, samt att de har ett mer än fullt socialt liv... Så vi blir alla glada när vi får låna dem en stund. Min store kille brukar ibland säga: man vet ju inte riktigt med Jocce om och när han kommer, man vet inte innan han är här. (mest med tanke på att Jocce ALLTID är sen)


Trots att brorsan levde utomlands, så är det ganska så häftigt, för han har lyckats vara hemma när 2 av killarna kommit till världen. När Oscar föddes var han tom hemma i vår lägenhet. Han skulle resa "hem" till sin dåvarande destination kvällen efter. Så han hann med att träffa Oscar på BB när han var 1/2 dygn gammal. Likadant var det när Peter föddes. Då var han också av en slump hemma i stan. Så även Peter fick han se när han var bara några timmar gammal. Häftigt!




       


Jocce & killarna besöker Peter när han är ca. 6 timmar gammal. Oscar var lite misstänksam över lillebror...



 


Brorsan är INTE van vid att hålla i såna här små liv! Då ska ni veta, att detta inte var en liten kille, utan 4 kg nyfödd bebis.


Hoppas att både morbror och moster haft några roliga timmar med mina fantastiska killar! Det är ett sånt privilegie för dem att ha en god kontakt med morbror o moster, något jag själv aldrig haft.


Jag har själv bara 1 faster, och när jag växte upp bodde vi ca. 6 mil från varandra, men mina föräldrar och min faster & farbror umgicks inte så mycket. Vi sågs mest när det var någon som fyllde år. Därmed fick jag aldrig någon närmre kontakt med dem och tyvärr inte heller med mina enda 2 kusiner. Hoppas att det inte blir så för mina killar. Vi försöker att det ska bli en bra kontakt som de kommer ha alla år.




Ovido - Quiz & Flashcards