Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Jessica - 9 mars 2012 20:47

Kolla vad min bror hade lagt in till mig på facebook. Men hallå..... detta såg jag nu ikväll. Hmmm, hade jag fått vet tidigare kunde jag kanske planerat ihop med någon kompis att gå på detta!
Fast jag har inte ens 545 kr. att lägga på sånt just nu.... så vad gör man???
Man sms:ar till sin lillebror, som är den som ordnat allt detta, att man är en SNÄLL storasyster, att man har 36 i skor och att man gillar att få presenter!! 
Vi får se om de fina vinkarna gick hem!
SISTA CHANSEN!
Vi har några få platser kvar till kvällens **Nelly High Heels VIP Dinner**

För det galna priset av 545,- får du:
Välkomstdrink, middag med sushi, dumplings & dim sum, 2 glas vin, ett par valfria skor, goodie bag med ett värde av 600-900,-, möjligheten att i lugn och ro välja dina skor, fri entré till nattklubben, en härlig fredagskväll med dina väninnor, tävlingar och skön musik.

Senare på kvällen köar 100-tals tjejer för att bli en av de första 100 lyckliga som väntat för att få ett par skor. Slipp kön och få en grym after work med ett 60-tal VIP-tjejer.
Hör av er till mig direkt för att knipa en av de sista platserna. Först till kvarn…
Vi ses ikväll kl. 21.00
// Jocce

Av Jessica - 9 mars 2012 20:40

Det finns ju ett ordspråk som lyder: man ska inte kasta sten när man sitter i glashus!.....


Så sant, så sant!


Idag tänkte jag faktiskt så vid 2 olika tillfällen. Olika kommentarer till mig, som jag mottagit under de senaste veckorna. Idag hade jag kunnat uttala ovanstående ordspråk! Kanske man ska tänka sig för innan man säger något, eller kanske man ska tänka sig för efter man sagt något, så man själv inte gör samma sak?


Vet inte vilken strategi som är bäst att följa, det är väl upp till var och en att fundera ut.


Fast det låg låååångt fram på min tunga att säga något, så avstod jag! Då blev jag faktiskt lite stolt över mig själv! Tänkte att det hade väl inte blivit bättre av det. Jag hade nog bara uppfattats som en bitter människa. I alla fall är det så jag kände, när jag såg sånt som jag själv fått kommentarer om. Självklart då hos de personer som sagt till mig...


Försöker själv att tänka efter mer än 1 gång, innan jag kommenterar något.... ibland fungerar det, och ibland kastar jag också sten i det där huset!

Ovido - Quiz & Flashcards