Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Jessica - 25 mars 2012 15:50

Ja, lite eller mycket knäpp, det är upp till andra att själva värdera... Känner mig lite knäpp. Eller i alla fall att jag har svårt att synka mitt liv med vädret!!!...


Trodde det skulle vara fint igår, hade ställt mig in på att greja lite utomhus i min trädgård, innan jag skulle iväg o fira 6-åringen. Men det var ju disigt och kallt. Så ni som läste igår, vet ju att det blev en tur till Hornbach och ordna för att istället kunna arbeta lite här inne.


Så det var det projektet som påbörjades igår kväll när jag kom hem från kalaset. Skruvade ner gardinstänger och spacklade. (När jag står o spacklar ringer min svägerska som är dansk. Hon frågar vad jag gör, och jag säger att jag spacklar, sen frågar jag henne om hon vet vad det är. "ja, det vet jag. Men VARFÖR gör du det halv tolv på natten?"... Ja det kan man fråga sig....) Har svårt att sluta mitt i, så det var bara att slutföra projektet.


Så idag på morgonen/förmiddagen började jag med att slipa spackel, sen var det fram med penslar och målarburken. Jäklar vad det är petigt att måla när det är typ 1 cm mellan 2 fönsterkarmar! Att de inte tänkte på den stackaren som ska måla, när de byggde.....


Så det har tagit låååång tid att måla, eftersom det är mycket pet-jobb. Nu är i alla fall första strykningen klar, så nu har jag en liten paus. Ska iväg till Coop för att fylla kylskåpet, barnen kommer ju i morgon.


Eftersom barnen kommer i morgon vill jag dessutom bli klar med målningen tills dess. Helst också ha skruvat upp gardinstänger igen, så vi slipper ha gardiner liggandes här. Svårt med kaos när barnen är här. Mycket lättare att vara själv i kaoset...




Här får ni ett hum om kaoset.....nu till Coop


          

Ovido - Quiz & Flashcards