Alla inlägg den 28 mars 2012

Av Jessica - 28 mars 2012 19:22

Idag ville 6-åringen bada. När han sitter där och fyller karet, så kommenterar jag: "nu når vattnet nästan upp till din navel." 6-åringen tittar ner, petar på sin snopp och säger, "men Sverige är redan under vattnet". Då undrade jag såklart vad han kallade sin snopp för.


"Sverige"


"varför då????...."


" Jo, Sverige är ju ganska så litet, och det är min snopp också!"

Av Jessica - 28 mars 2012 08:44

Alltså, nu för tiden är man inte van vid att väckas på natten. Så när det sker blir jag helt "död". Vår lilla sjukling Axel, la sig redan 19.30 igår, eftersom han hade varit vaken så mycket natten före. Han somnade fort, hade alvedon i kroppen. Men redan efter 3 timmar vaknade han av att han hade ont. I med ny Alvedon, men han kunde ändå inte komma till ro. Hade ont så fort han lade sig. Tog fram en STOR kudde som jag la under hans bäddmadrass, så kan halvsatt, men han blev galen på den. Slängde bort den 2 gånger innan jag gav upp.


Slutade med att han fick sova sittandes i soffan. När han hade somnat till ordentligt bar jag tillbaka honom till sängen, för att han skulle få bättre sömn. Fast det höll väl inte ändå..... Slutade med att han ändå avslutade natten sittandes i soffan och sova. Stackare!


Idag blir det till att inhandla Iprén och se om det antiinflammatoriska gör vad som behövs.


Att bli väckt så här på natten, är nog jobbigare än att bli väckt av bebis som ska äta. Bebis som äter, somnar nog ändå om ganska direkt. Axel har svårt att komma till ro, då det tar ett tag innan det onda ger med sig. Sen är han också rastlös och gnällig, eftersom han är så trött och egentligen bara vill sova....


Till följd av hans usla nattsömn, kan jag ju inte sända honom till skolan. Dock mycket bättre under dagtid då han sitter eller står upp. Då har han bara ont när han hostar, nyser eller skrattar.


Så även om vi inte fick någon diagnos från doktorn, är både jag och Axels pappa (jag distriktssköterska och pappan läkare) övertygade om att det ändå är en pleurit - lungsäcksinflammation, som han har. Alla symtom tyder på det, samt att han också hade ett CRP som påvisar virus i kroppen.


Så om man läser på pleurit tar det ca. 2 veckor att läka ut.... tur att det bör bli bättre under tiden....

Ovido - Quiz & Flashcards