Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Värre än att ha spädbarn....

Av Jessica - 28 mars 2012 08:44

Alltså, nu för tiden är man inte van vid att väckas på natten. Så när det sker blir jag helt "död". Vår lilla sjukling Axel, la sig redan 19.30 igår, eftersom han hade varit vaken så mycket natten före. Han somnade fort, hade alvedon i kroppen. Men redan efter 3 timmar vaknade han av att han hade ont. I med ny Alvedon, men han kunde ändå inte komma till ro. Hade ont så fort han lade sig. Tog fram en STOR kudde som jag la under hans bäddmadrass, så kan halvsatt, men han blev galen på den. Slängde bort den 2 gånger innan jag gav upp.


Slutade med att han fick sova sittandes i soffan. När han hade somnat till ordentligt bar jag tillbaka honom till sängen, för att han skulle få bättre sömn. Fast det höll väl inte ändå..... Slutade med att han ändå avslutade natten sittandes i soffan och sova. Stackare!


Idag blir det till att inhandla Iprén och se om det antiinflammatoriska gör vad som behövs.


Att bli väckt så här på natten, är nog jobbigare än att bli väckt av bebis som ska äta. Bebis som äter, somnar nog ändå om ganska direkt. Axel har svårt att komma till ro, då det tar ett tag innan det onda ger med sig. Sen är han också rastlös och gnällig, eftersom han är så trött och egentligen bara vill sova....


Till följd av hans usla nattsömn, kan jag ju inte sända honom till skolan. Dock mycket bättre under dagtid då han sitter eller står upp. Då har han bara ont när han hostar, nyser eller skrattar.


Så även om vi inte fick någon diagnos från doktorn, är både jag och Axels pappa (jag distriktssköterska och pappan läkare) övertygade om att det ändå är en pleurit - lungsäcksinflammation, som han har. Alla symtom tyder på det, samt att han också hade ett CRP som påvisar virus i kroppen.


Så om man läser på pleurit tar det ca. 2 veckor att läka ut.... tur att det bör bli bättre under tiden....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards