Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Jessica - 24 mars 2012 21:24

Ibland blir jag väldigt mycket påmind om någon av anledningarna till att jag idag lever själv.... gaaaahhhh!!!!


Idag har jag blivit påmind igen. När man känner att det flera gånger "kokar" i kroppen, så är det skönt att kunna tacka för sig, och återvända hem till sin borg!


Ibland måste man bita ihop, och bete sig vuxet, för barnens skull. När man då är gäst i någon annans hem, så är det bara att bita ihop - hårt, hårt, hårt.


Efter några såna här timmar, tar det mig tid att åter "bli mig själv igen". De ilskan känslorna etsar sig lätt fast. Snacka om energi-tjuv i STORA mått......

Av Jessica - 24 mars 2012 11:13

Jaha, så har jag då lärt mig något nytt..... För ca 1 år sedan fick jag ett "ryck" och målade om i mitt vardagsrum. Rummet är nu avdelat, 1 del är vardagsrum och 1 del är min sovdel. Valde bara till en början att måla om min sovdel. Hade färg kvar, så jag senare skulle kunna måla även vardagssrumsdelen.....


Dock har jag lärt mig: färg ska inte FRYSA!!!... Bara att slänga! Så nu när jag fick energi att måla resten, tog jag etiketten från den gamla burken, åkte tillbaka till Hornbach och köpte mer färg i samma nyans -trodde jag!!....


Började måla en liten del, och visst blev det fint, MEN inte samma nyans. Suck! Har samlat kraft och väntat tills jag hade tid för att åka tillbaka till Hornbach och få rätt färg. Så enkelt var det inte. Var där igår efter jobbet. Det visar sig att den nya färgen är helt rätt bruten, suck! Då kan man ju undra om den gamla var fel bruten och hur i f-n ska man då få rätt nyans??.. Tjejen på Hornbach säger då att eftersom det ändå gått 1 år mellan inköpen, så kan det skilja lite grann, eftersom de uppdaterar sina "maskiner som blandar" och pastorna kan vara lite olika.... Så jag sa att jag får åka hem och tänka.


Har tänkt och tittat, och tittat och tänkt. Enda lösningen får helt enkelt bli att jag måste måla om ALLT i den nya nyansen. Dubbelsuck!!


Så nu har jag åter igen varit på Hornbach, inhandlat mer färg i den senaste nyansen och ska nu bara samla kraft och ork för att göra om även sovdelen. Om ni bara visste hur jobbigt det blev nu....


Så de senaste dagarnas nya kunskap är:

Om ni ska måla mer i samma nyans, se till att köp ett rejält lager....

Om ni nu har färg över, se till att den INTE fryser.....


  

Ovido - Quiz & Flashcards