Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 7 januari 2012 23:01

Oj,oj...nu har nästan hela dagen gått, utan ett enda inlägg här på bloggen. Inte bra... 


Men, orsaken är bra tycker jag. Idag har jag haft en heldag tillsammans med mina älskade killar. Vi hade en lugn morgon, tror till och med att killarna sov fram till 8:a snåret. Inte illa för att vara mina barn. Sen en soft förmiddag, då vi alla gick omkring i pyjamas läääänge. Tror minsann killarna kan vara lika svårstartade som jag! 


Vid 14-tiden var vi hembjudna till min gamla barndomskompis och hans barn. Alltid så trevligt och avkopplande när vi ses. Barnen trivs så bra tillsammans, så jag och Martin kan sitta och prata bort flera timmar. Idag hade vi även sällskap av en annan kompis till Martin och hans son. Det blev en fika-träff med 7 sorters "kakor"....

Jag o barnen hade köpt med fika-bröd, Martins kompis hade med fika-bröd och när vi kom dit stod Martin och bakade sockerkaka!... Snacka om att ladda sockerdepåerna. Det fanns verkligen något till alla. Vi behövde inte ens öppna de medhavda godispåsarna.


Vi var hemma vid 19.30, och då var det att snabbt slänga ihop lite middag till hungriga magar. Sedan kollade killarna på Gladiatorerna, medan jag röjde efter maten, städade kaninbur och drack kaffe. Efter Gladiatorerna blev det också 2:a halvlek på matchen Inter-Parma. Gäller ju att få killarna i stämning till deras fotbollsresa nästa helg.


Eftersom det blev en sen kväll för killarna, hoppas jag på en lugn morgon i morgon också. Axel längtar tills morgondagen, eftersom det idag blev klart att han ska köpa en ipod touch i morgon, för egna sparade slantar.


Det var vår sköna lördag, hoppas er varit lika bra.

Ser fram emot en skön söndag, med inköp av ipod och fotbollsmatch på tv:n på eftermiddagen. Framför allt en skön kväll, då jag inte behöver ha någon "söndags-ångest". Är föräldraledig på måndag!!!

Av Jessica - 6 januari 2012 22:57

Så har fredagskvällen spenderats i en sporthall i Mölnlycke. Kanske inte det ställe man väljer om man själv får välja, men nu var det fotbollscup för Oscar, så det var bara att gilla läget. Dock bra sporthall med riktiga läktare. Gott om utrymme att röra sig på, för uttråkade syskon.


Oscars lag gjorde bra ifrån sig. Spelade bra matcher och var på gott humör. Än så länge är det ju ingen riktig turnering, utan alla spelar 4 matcher, ingen resultat-tabell och alla får medalj.


  


Oscar lyckades göra 2 mål!!! På denna cupen fick man lämna in laguppställning och när man gjorde mål sa speakern vem det var som gjorde målet. Det gillade killarna. När det var dax för Oscars sista match kom han till sin pappa och frågade hur deras efternamn skall uttalas exakt. (De har ju ett franskt efternamn) Sen ser vi hur han går ner till sekritariatet och pratar med speakern och informerar om hur hans efternamn skall uttalas! Han är för härlig!! Så jag antar att han tänkte att det är bra att informera dem, ifall jag gör mål även i sista matchen! Gullunge!


Nu blev det inte ett mål till av Oscar, men han var nöjd ändå.


Det var 3 trötta killar som kom hem strax efter 21.30 Efter lite yoghurt, tandborsning och pyjamas somnade de snabbt. Känner att jag också är trött efter en kväll i hallen, så jag tror jag ska göra som barnen.


God Natt!

Av Jessica - 6 januari 2012 11:19

Det är jag det. Seg som tusan. Älskar att sova länge, sedan gå omkring och softa i mina mjukisbyxor och fleecetröja...


När jag lägger mig på kvällen, vet jag ju oftast vad jag vill/borde göra nästkommande dag...men... när den dagen väl börjar, så är det sååå segt. Idag hade jag t.ex planerat att jag skulle åka och handla på förmiddagen. Mitt kylskåp är så tomt så det ekar inuti. Fast inte har det blivit så inte. Jag sitter nu här i mina mjukisbyxor och min fleecetröja. Tänker istället att jag handlar precis innan jag ska till barnens pappa på lunch. Det är ju kallt ute, så varorna klarar sig i bilen...


Har i alla fall kört runt ett varv med dammsugaren. Inte illa det! Sen snart lunch hos barnens pappa. Barnen kommer dit med mormor & morfar. Sen i eftermiddag iväg till svettig sporthall för att titta på fotbollscup under resten av kvällen.


När vi är hemma ikväll, så lär jag snabbt hoppa ner i mina älskade mjukisbyxor igen!!

Av Jessica - 5 januari 2012 19:57

Ikväll har julen börjat flytta ut från mitt hem. Går här och plockar o grejar lite grann (mest för att inte somna, då jag är sååå trött..) Har tagit ner stjärnan, staken och en ljusslinga. Våra fina granar får stanna kvar över helgen. Barnen är ju här då, men i början av nästa vecka, får även de flytta ut i förrådet igen.


Undra om det är i detta huset som de skall flytta in nästa jul???....


Ni vet väl att jag håller tummarna!!! Hoppas ni gör det också, för mig alltså!

Av Jessica - 5 januari 2012 17:17

Jag trivs med mitt jobb, men... visst är det en härlig känsla när man åker från jobbet och man vet att man skall vara ledig!!! Räcker faktiskt när det bara är vanlig helg. Man känner sig lättare i kroppen när man lämnar jobbet på en fredagseftermiddag.


För att då inte tala om känslan idag!!! Nu har jag åter igen avverkat en 4-dagars vecka. Alldeles lagom tycker jag. Det räcker gott o väl att jobba 4 dagar. Nu känns det som fredag, och i morgon är det fredag "igen". Inte blir det sämre av att jag också ska vara ledig på måndag!!!!


I morgon kommer mina älskade killar hem från mormor o morfar. Vet inte som de precis längtar hem.... de blir väl så bortskämda som de kan bli när det är hos morföräldrarna. Jag har ringt varje dag, men de har aldrig tid att prata med mig, eller så är de inte ens hemma!!!... I förrgår var det bio, igår var det äventyrsbad och idag när jag ringde hade de precis anlänt till bowlinghallen!!


I morgon eftermiddag kommer de hem, sen på kvällen är det fotbollscup för Oscar.


Jag längtar i alla fall efter dem!!

Av Jessica - 4 januari 2012 21:55

Tittar ni på Lyxfällan? Vet inte varför, men jag tycker om det programmet. Trots att man inte kan sluta förundras över hur människor fungerar...


Jag vill inte vara svartsjuk, men ibland är jag det. Antar att det bara är mänskligt. Jag är inte svartsjuk på den livssituation som vissa sätter sig i, men jag kan vara svartsjuk på deras förutsättningar...


Jag lever ett bra liv som ensamstående...men.... ibland kan man önska att man vore 2. Bland annat när det gäller den ekonomiska situationen. Alltså, de som var med ikväll hade 34 000 netto in varje månad! De hade en bostadskostnad på ca. 6 500. Trots detta gick de back 18 000 varje månad!! Hur det blir kan man ju räkna ut.


Men tänk.... 34 000 in varje månad. Det vore nåt. Jag har kanske 20 -21 in varje månad, och då har jag räknat med barnbidragen. Hur stora utgifterna är orkar jag inte ens berätta. Men det kostar att leva ensam och själv betala för sånt som många andra kan dela på....


Jag har alltid varit ekonomisk, och det är väl därför som jag klarar mig. Enligt alla uträkningar, så har jag för lite pengar för att klara mig.. Det är en och annan krona som man vänder på, och det är inte så ofta som man gör några extra saker. Det är inte precis så att vi reser 2 gånger/år.


Försöker ju alltid se till att barnen har det de behöver. De ska drabbas så lite som möjligt, av att deras mamma och pappa inte kan leva tillsammans. Men att unna sig själv - det finns inte på världskartan...


Jag vill inte klaga och gnälla, men det är tufft.....

Av Jessica - 4 januari 2012 19:05

Hmm.. har min vana trogen ögnat igenom GT och Aftonbladets hemsidor. (Fick GP i 3 månader, så den behöver jag inte längre läsa på nätet) Ibland måste man bara fundera över och förfäras över det som skrivs.


Kvinna krockade på motorvägen, hon ammade sitt barn samtidigt som hon körde!!!...

Hur f-n tänkte hon där. Näe just det... hon tänkte inte alls. Hon kan nog inte tänka, för inte f-n gör man så då! Jag blir verkligen upprörd över detta. Inte nog med vad hon utsätter sitt ammande barn för, hon hade ju dessutom med sig ytterligare 2 barn i bilen. Vad hjälper det att ha ett fullmatat, mätt barn om man krockar och barnet dör??


Nu hade hon tur. Enl. artikeln så blev ingen i bilen allvarligt skadad. Hon har verkligen en skyddsängel någonstans där uppe. Antar/förutsätter att detta blir något för socialtjänsten att titta på. Snacka om försummelse och att inte kunna förutse risker! Så mycket som vi på bvc pratar om förebyggande av barnolycksfall. Detta scenario är dock inte ens något som man överhuvudtaget har funderat på.


Ursäkta mig, men j-vla idiot!



Sen måste jag också bara göra en kort kommentar om domen mot den man som slagit ihjäl sin fru och sedan kastat ner henne från balkongen. Detta när barnet såg på. Den mannen fick 5 års fängelse!!!


5 år!!! Ett hån!


Näe, usch! Nu får jag försöka tänka på nåt trevligare. Tar en gos-stund med kaninen istället....

Av Jessica - 3 januari 2012 22:52

Hej kära läsare!

Tänker då främst på er som ser på fb att jag gjort ett nytt inlägg i min blogg. Om ni bara klickar på länken direkt via fb, så kommer ni bara till just det inlägget. Om ni har gått in på själva bloggen, där ni kan läsa alla inlägg, så har ni kanske uppmärksammat, att jag skriver ett och annat inlägg som INTE kopplas till fb!!!


Så ni kanske har missat något!....


Nåt som jag INTE missade ikväll var visst sömntåget!! Var ju så enormt trött när jag skrev förra inlägget. La mig sedan på sängen och läste lite i min bok.... behöver jag skriva mer??? Slutade såklart att jag la ifrån mig boken och stängde ögonen. Somnade direkt! La mig dock inte tillrätta, kämpade sedan som en tok att vakna till efter ca. 1 timmas sömn. Var inte lätt att vakna till. Ställde mig i duschen och då var det lättare att komma igång igen.


Hoppas nu att det inte var fööör länge som jag sov. Det visar sig alldeles strax, när jag ska försöka sova igen.


Natti, natti!   

Ovido - Quiz & Flashcards